Afspraakje in Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Jan en Gerrie Middelkoop - WaarBenJij.nu Afspraakje in Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Jan en Gerrie Middelkoop - WaarBenJij.nu

Afspraakje in Queenstown

Door: Gerrie Middelkoop

Blijf op de hoogte en volg Jan en Gerrie

01 Februari 2009 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Afspraakje in Queenstown

Ook uit de dag van vandaag willen we alles halen wat er in zit en dat betekent dat we om 08.00 uur de deur van onze kamer achter ons dicht trekken, in drie stappen de gang oversteken en aan kunnen schuiven in de ontbijtzaal van ons hotel. Hier kunnen we onze eigen keus maken uit een gezond continental breakfast aanbod. Om 08.45 uur hebben we dat verorberd, tanden gepoetst en zijn we klaar voor een dagje Queenstown! We beginnen met een ritje naar Arrowtown, zo’n 20 kilometer buiten Queenstown. Dit stadje is het schilderachtigste en best bewaard gebleven goedmijnstadje in het hele gebied. De ene kant van het stadje bestaat uit aan ene kant oude koloniale winkels en gebouwen, aan de andere kant stenen mijnwerkershuisjes uit de jaren rond 1860. Aan de andere kant van het stadje zijn de stenen huisjes, een toiletgebouw en een winkel te zien van de Chinezen die er in 1865 hun geluk kwamen zoeken toen de goudkoorts lokte. Leuk en ontspannen begin van de dag. Hierna hebben we een afspraak bij de Skyline Gondolina met Auke en Ramona. We ontmoeten elkaar daar om 11.00 uur en gaan we met zijn zessen in gondels naar de top, 450 meter boven de stad. Van daar hebben we een prachtig uitzicht over de stad en het meer. Geen beter plekje om met elkaar koffie te drinken en bij te praten! Na een nacht regen en een start met bewolking is het inmiddels zomers zonnig geworden dus we genieten! Na een heerlijk uurtje met elkaar gaan we met de gondel naar beneden en wandelen we naar het centrum van Queenstown om met elkaar te lunchen. Ook weer zo’n lekker plekje in de zon dus we hebben geen haast. Als we allemaal het gevoel hebben dat de beentjes weer gestrekt moeten worden ‘sturen’ we de mannen weg voor een pauzewandeling en gaan de drie meiden een uurtje shoppen (sorry mannen, het werd iets langer!….er moeten toch souvenirtjes gekocht worden nietwaar?)
We komen elkaar bij de haven weer tegen en gaan dan met zijn zessen naar de Kawarau Bridge waar we kunnen genieten van alle waaghalzen die een bungy-sprong durven maken boven de Shotover River. Als we hiervan voldoende hebben genoten rijden we met elkaar naar Arrowtown, waar wij wat kleine boodschapjes doen en waar Auke en Ramona de nacht door gaan brengen voordat zij morgen richting Mt. Cook vertrekken. Wij nemen afscheid van elkaar in de wetenschap dat het maar 4 weken meer zijn voordat Auke en Ramona weer voet aan de grond zullen zetten in Holland. Reden genoeg om niet dramatisch te doen over afscheid nemen en het elkaar vooral te gunnen nog even te genieten van al het moois wat dit land te bieden heeft! (Maar een moeilijk momentje blijft het wel!)
Vanaf 17.00 uur zijn we dus weer met zijn vieren en is het tijd om plannen te maken voor morgen. Die plannen worden gesmeed op ons buiten-zitplekje bij het hotel en zoals altijd worden we het snel eens. Maar nu eerst de afdaling naar de stad om te eten en daarna genieten van een relaxte zomeravond in Queenstown! Morgen naar Te Anau aan de zuidwest kant van het Zuidereiland, op weg naar de Milfords Sounds!

- Auke en Ramona: bedankt voor een super gezellige dag met elkaar! Veel plezier de laatste weken van jullie reis en geniet nog even van de vrijheid!……
- ….. maar reken maar dat we blij zullen zijn om jullie weer op Schiphol te kunnen ophalen!
- Riet en Niek: Auke is niet veranderd….. alleen iets bruiner geworden!
- Bep: ben je al oma geworden?

• 01 Februari 2009 - 09:52

Olga:

Hallo allemaal.

Wat een indrukken allemaal. Hier kunnen jullie nog een hele tijd op teren en nagenieten van het samenstellen van de (vele) fotoboeken.
    Geniet nog van de laatste week, vooral van de zon want het is hier behoorlijk koud.
    Hartelijke groeten, Olga

• 01 Februari 2009 - 10:37

Ton Neelen:

Cees, het staat je goed die hoed !!
    Wordt je video nog mooi wij zijn zeer benieuwd wat of we te zien krijgen, als de opnamen net zolang zijn als de verhalen dan moeten we maar een weekend een huisje huren met de familie, groeten van ons en moe

• 01 Februari 2009 - 12:07

Tilly:

Gerrie,

ik ben nog helemaal onder de indruk van je klimavontuur. Zo goed van jou! En de foto's erbij zeggen alles! Top. Jammer dat Ellij niet mee kon, maar gelukkig heeft ze haar tijd ook goed kunnen besteden. Het blijft heerlijk om al jullie avonturen op afstand mee te kunnen beleven vanaf de zijlijn.
    Nog heel veel moois en plezier met elkaar in deze laatste week.
    Liefs weer van Tilly

• 01 Februari 2009 - 13:17

Ben:

Hey Gerie & Jan,

Ik ben er vandaag maar weer eens even voor gaan zitten, Ik liep nog enkele verslagen achter maar ben nu weer bij. Geweldig om jullie zo te kunen volgen. Ook de foto's zijn weer fantastisch. Ik kijk er naar uit om straks jullie verhalen live te kunnen horen. Genietze nog even en tot snel.

X Ben

• 01 Februari 2009 - 13:22

Theo:

Hallo allmaal,jullie hebben een fantastiche vakantie,komen ogen te kort om alles in je op te nemen.
    El en Cees wij worden weer Opa en Oma
    Groeten en tot ziens

• 01 Februari 2009 - 18:18

Ina Neelen:

Zo weer even een berichtje van ons.Wij hadden zoveel te lezen van jullie van de afgelopen week.Wat zullen jullie genieten.In woorden zullen jullie vast nooit kunnen vertellen hoe het werkelijk was.Ellij,vanmiddag bij moe geweest en alle verhalen van de afgelopen week en foto`s uitgeprint en voor haar meegenomen.Kwam de naam Wanaka je niet bekend voor? je weet wel,de snackbar van Kees Zuurbier? Vanmorgen was St.Maartensbrug heel even wit van de sneeuw.Je laatste stuk Vockingwosrt was verrukkelijk.Nog veel plezier.groeten oma jeroen ina

• 01 Februari 2009 - 20:08

Ramona:

Lieve pa en ma,

Jullie bedankt voor een hele gezellige dag! Dat waren erg bijzondere uurtjes met elkaar en echt zo'n stukje van een reis dat je niet meer vergeet.

Geniet van de volgende etappe. De omgeving van Te Anau is geweldig. Een van onze favoriete plekken in het land! Ben nu al benieuwd naar jullie indrukken!!

X
    Ramona en Auke

• 02 Februari 2009 - 09:10

Lida:

Wat is het toch heerlijk om te lezen dat jullie allemaal zo genieten van NZ. Gisteren was voor iedereen wederom een dag met een gouden randje met wel en een vetcool dikke rand. Voor Cees, Ellij, Jan en Gerrie de laatste week is begonnen en de countdown voor Ramona en Auke is ook gestart... Mensen genieten van alles en de zon want indeed hier valt af en toe een fijne sneeuwvlok (misschien worden het het erg veel want het weer komt uit Engeland die een enorme overlast van het weer hebben)! Lieve groetjes...

• 04 Februari 2009 - 12:02

Corrie:

hallo alle vier,

gerrie, waar haal je de tijd vandaan, prachtige verhalen schrijven en dan ook nog aan andere denken, Bedankt!!!!!
    wij blijven je van deze afstand volgen.tot ziens!!

• 04 Februari 2009 - 16:26

Arie En Cora:

Wat een geweldige verhalen. We zijn nu zo benieuwd hoe jullie Milfords Sounds vinden!!!
    En dan nog de pinquins...
    Geniet met volle teugen van de laatste dagen.
    Tot volgende week.