Nog 1 nachtje slapen.... - Reisverslag uit Delfgauw, Nederland van Jan en Gerrie Middelkoop - WaarBenJij.nu Nog 1 nachtje slapen.... - Reisverslag uit Delfgauw, Nederland van Jan en Gerrie Middelkoop - WaarBenJij.nu

Nog 1 nachtje slapen....

Door: Gerrie Middelkoop

Blijf op de hoogte en volg Jan en Gerrie

11 Januari 2009 | Nederland, Delfgauw

Nog één nachtje slapen en dan is het zover….. 4 weken op reis naar de andere kant van de wereld!!! De reiskriebels beginnen nu echt te komen!
Bij mij uit zich dat vanaf donderdag in het steeds in mijn hoofd herhalen van dingen die we niet moeten vergeten. En dat terwijl er een lijst klaarligt waarop werkelijk alle staat wat je maar zou kunnen bedenken wat niet vergeten mag worden! :)
Jan uit de ‘zenuwen’ op een andere manier…. hij presteert het om donderdag uit zijn werk thuis te komen met de blaf van een zeehond, de kleur van een tomaat en de temperaturen van een tropisch eiland! Samengevat: griep of iets wat daar op lijkt! Heel vroeg naar bed en een lange nacht slapen en zweten helpt niet voldoende om ’s morgens weer fit op te staan terwijl er toch in Zeist nog zaken over te dragen zijn. De dag begint dan ook met het bellen van de huisarts waar hij gelukkig meteen terecht kan. Er wordt een penicillinekuur en codeïne tabletten voorgeschreven die er met elkaar voor moeten zorgen dat Jan maandag in het vliegtuig kan stappen om zonder al teveel problemen de oversteek naar Nieuw Zeeland te maken.
Na een paar uurtjes Zeist is Jan om 14.00 uur weer thuis en duikt meteen zijn bed weer in. Slapen is het devies…. zo veel en zo lang mogelijk….. en dat gaat hem goed af! Vrijdagavond wordt er weer met smaak gegeten en de koorts begint te zakken. Na nog een flinke nacht slapen ziet het er zaterdagochtend allemaal al weer veel rooskleuriger uit. De koorts is gezakt en het algehele-malaise-gevoel is gelukkig behoorlijk afgenomen. Mooie timing, want in de afgelopen 2 dagen heb ik de was weggewerkt, stapeltjes kleding verzameld, koelkast en vriezer schoongemaakt en allerlei andere klusjes geklaard die gedaan moeten worden voor vertrek.
Zaterdagmiddag beginnen we samen met het pakken van de koffers waarbij we de tip opvolgen die we hebben gekregen van ervaren reizigers uit de familiekring van Cees en Ellij om de kleding in rolletjes in de koffer te stoppen in plaats van opgevouwen. Wat een advies….. er kan heel wat mee op deze manier! We hebben er alle vertrouwen in dat de toilettas en de overige spulletjes die pas op het laatste moment kunnen worden toegevoegd erbij kunnen. Wél blijkt bij een eerste weging het maximum gewicht van 20 kg. per koffer ruimschoots te worden overschreden. Boete voor elke kilo meer gaat € 55,-- bedragen volgens de website van Cathay Pacific. Dus koffers nog maar eens inspecteren en ieder 1 broek en shirt minder mee en niet 2 maar 1 boek per persoon. Met deze aanpassing gaat het lukken om precies op het maximum uit te komen.
Zaterdagmiddag belt Cees om te melden dat het inchecken via internet gelukt is en dat er dus voor ieder een boardingpas gescoord is. Dat brengt ons weer een stapje dichter bij het op handen zijnde avontuur!
De zondagmorgen begint met een Hollands ontbijtje en daarna vertrekken we naar IJsselstein om de verjaardag van neef Jeremy te vieren. Hij is wordt vandaag 18 jaar, een bijzonder moment waar we graag een klein stukje van mee willen maken. Bovendien geeft het ons de gelegenheid om afscheid te nemen van een aantal familieleden. die we daar vandaag ook even zien. Om 13.30 uur vertrekken we weer richting huis om vervolgens in ons appartement nog naar de nieuwjaarsreceptie te gaan, Dit wordt een gezellig samenzijn in de hal van ons complex, georganiseerd door buurvrouw Olga en een paar andere appartementbewoners. De hal beneden is gezellig verwarmd, Olga heeft heel veel lekkere hapjes gemaakt, die er zo professioneel uitzien dat elk cateringbedrijf haar zo in dienst zou nemen! Er zijn zo’n 25 bewoners en het wordt een leuk feestje met veel aandacht voor elkaar!
Omstreeks 18.00 uur meldt Ralph zich voor nog een zondagse maaltijd en hij is gaarne bereid om alle goedbedoelde raadgevingen van zijn moeder aan te nemen. Alles in het kader van ‘als jij maar met een relaxt gevoel op stap kan’! Om 22.30 uur nemen we afscheid van elkaar met de afspraak dat we elkaar regelmatig zullen sms-en en de wijze woorden van Ralph ‘4 weken zijn zo om hoor!’ :)
Maandagmorgen na het ontbijt zullen de tanden worden gepoetst, de toilettassen aan de koffers worden toegevoegd en dan kan de lange reis beginnen! Op de bodem van mijn koffer zal een placemat liggen met daarop de koppies van drie collega’s die bang zijn dat ik ze vergeet als ik niet dagelijks naar ze kijk! Nou meiden…. neem van mij aan: ik kom echt terug, maar niet eerder dan over 5 weken! :) Een aantekenboekje van een lieve collega, kaarten en telefoontjes van familie en vrienden, een geluksboon voor onderweg en heel veel lieve boodschapjes om mondeling over te brengen aan Auke en Ramona zullen ons vergezellen op onze reis.
Om 09.30 uur zal onze privé chauffeur Arie voorrijden. Hij brengt ons naar Schiphol en kan ons onderweg nog wat laatste informatie geven want hij is ervaringsdeskundige. Arie heeft nl. zelf met echtgenote Cora, zwager en schoonzus in november 2008 bijna dezelfde reis gemaakt als wij, maar dan met een camper. Wij hebben van Cora en Arie al heel veel tips en prachtige verhalen gehoord die we als ‘bagage’ meenemen! Bovendien hebben zij ons hun prepaid kaart voor de telefoon gegeven zodat wij met een al bekend nummer op pad kunnen zodat we in noodgevallen snel bereikbaar zijn voor de familie.
Cees en Ellij worden door Marcel en Marjon naar Schiphol gebracht. Wij zullen elkaar omstreeks 10.30 uur bij de balie van Cathay Pacific ontmoeten en ongetwijfeld nog een laatste kop Hollandse koffie drinken met elkaar voordat wij gaan boarden.
En nu naar bed….. proberen te slapen om morgen fit op pad te kunnen.

Voor de geïnteresseerden onder jullie: het tijdverschil Amsterdam-Hongkong is 7 uur en Amsterdam-Auckland 12 uur.
De vlucht Amsterdam-Hongkong duurt ca. 11,5 uur. Wij landen daar op 13 januari om 07.40 uur. Het is dan in Nederland 00.40 uur.
De vlucht van Hongkong naar Auckland duurt ca. 10 uur. Wij landen in Auckland op 16 januari om 07.30 uur. Het is dan in Holland nog 15 januari 18.30 uur.
In Hongkong is het op dit moment ongeveer 18 graden. In Auckland zal het volgens de internetinformatie op 16 januari ongeveer 23 graden zijn. Een heel verschil met het winterse Holland!

Ons eerstvolgende verslagje zal verschijnen over een dag of vijf en zal dan afkomstig zijn vanaf de andere kant van de wereld! Vanuit een winters Holland: een hartelijke/lieve groet voor iedereen die ons volgt, uiteraard ook van Cees en Ellij!
Jan en Gerrie

• 12 Januari 2009 - 04:53

Ramona:

Ik zeg:
    - Mondkapje mee voor pa voor in Hong Kong (of gewoon geen adem halen)
    Ik zeg:
    - Nu al op het maximum gewicht? En wij maar denken dat we vast een kofferbak aan spullen aan jullie mee naar huis konden geven! ;)
    Ik zeg:
    - Het is hier een tropische bijna 30 graden (Wanaka). Die factor 30 moet ECHT mee (ik gebruik hem zelf nog steeds dagelijks)
    Ik zeg:
    - Kunnen jullie nog vroeger landen? Dan moeten we echt om 4.00u ons bed uit om op tijd op de luchthaven te zijn. Maar we kijken er naar uit hoor!

GOEDE REIS EN TOT SNEL!!!
    xxx
    Ramona en Auke

• 12 Januari 2009 - 06:19

Gerard & Erik:

Goede morgen wereldreizigers, al wakker?
    Wij zijn al druk aan het werk Jan en zojuist Binladen opgestart, dus maak je geen zorgen.
    Je was vrijdag wel ziekjes, lees dat je al opgeknapt bent. Hoop dat jullie van de reis kunnen genieten.
    Marcel is gevallen met schaatsen, Koen komt later hij kan zijn verlengsnoer niet vinden,
    Marcel v/dB is stront lazerus en Marc is op tijd.
    De ochtend club
    Rabo Zeist

• 12 Januari 2009 - 07:02

Riet Ruckert:

Lieve Jan en Gerrie, ik wens jullie 4 fantastische weken en hoop dat Jan weer heel snel de griep heeft overwonnen. Geniet van deze onvergetelijke reis met volle teugen!Riet

• 12 Januari 2009 - 07:22

Sylvia En Fred :

Gerrie en Jan, we hopen dat jullie een onvergetelijke reis zullen hebben. Jullie zullen je ogen uitkijken met deze grote reis, die al begint in het geweldige Hong Kong. Geniet er volop van. Wij vertrekken a.s. donderdag naar Azië. Groet aan Ramona en Auke.

• 12 Januari 2009 - 08:06

Corrina Dias:

Een hele fijne vakantie, geniet ervan. Heel veel plezier.
    Veel liefs Corrina

• 12 Januari 2009 - 08:11

Carola:

Lieve Jan en Gerrie, heel veel plezier in Nieuw Zeeland. Geniet van al het moois en het weerzien met Ramona en Auke.
    Dikke kus Carool

• 12 Januari 2009 - 11:48

Karin Nouwens:

Gerrie en Jan,

Jullie maken het zo spannend dat ik het idee heb dat ik zo op het vliegveld moet zijn....

Heel veel plezier. Geniet van elkaar en van de Kiwi's!!!

Groetjes, Karin

• 12 Januari 2009 - 12:01

Lida:

Gelukkig doet de pc het net op het goede moment: natuurlijk wensen Spiro en ondergetekende jullie een voorspoedige reis.We hopen dat ook Jan voluit kan genieten van de reis. Heel veel mooie momenten en er heerlijk van genieten. Tot over 5 weken maar we zullen gaan genieten van jullie reisverslagen: Ha, zo moeder... zo dochter.Lieve groetjes...

• 12 Januari 2009 - 19:56

John En Monique:

Wat een mooie plaatjes van jullie achtertuin, heerlijk.

Nu met deze mooie foto's op naar het zonnige warme deel van de aarde.
    Geniet van alles wat jullie te zien krijgen.

Wij wensen jullie een hele goede reis en hopen dat Jan de ziektekiemen verslagen heeft zodat jullie er ook echt van kunnen genieten.

XXX

• 12 Januari 2009 - 21:39

Tilly:

Hé lieverds,
    via-via doorgestuurd heb ik jullie berichten nu ook gelezen. Ik ben weer helemaal bij.
    Leuke foto van jullie zeg. En nou straks nog eentje als jullie een tikkie bruiner verkleurd zijn in die hittegolf daar.
    Hopelijk is het eerste stuk vliegen meegevallen, vooral voor Ellij..... Wij vonden het top om jullie uit te zwaaien vandaag!
    Vol spanning wachten we nu het volgende bericht af. Heel veel liefs van Tilly (en Jeremy natuurlijk).

• 13 Januari 2009 - 07:45

Corrie En Martien:

hoe komt het dat jullie koffers zo zwaar zijn, volgens mij hebben jullie alleen zwemkleding nodig!! leuk om jullie verslag te lezen, volgens mij reizen er in gedachten veel mensen met jullie mee. maakt er iets leuks van. groeten corrie en martien

• 13 Januari 2009 - 08:44

Arjette En Martin:

Hee kiwi zoekers!
    Veel plezier aan de andere kant van de wereld. Lekker alles los en genieten van de omgeving, familie en vrienden. We gaan jullie volgen!
    Groetjes,
    Martin en Arjette

• 13 Januari 2009 - 09:34

Paul:

Beste Jan en Gerrie,

Ik heb jullie gemist tijdens de nieuwjaarsborrel van Devoteam. Waarschijnlijk hadden jullie een goed excuus, gezien alle drukke voorbereidingen voor jullie trip naar Nieuw Zeeland. Veel plezier daar aan de andere kant van de wereld!! Geniet ervan.

Groeten,
    Paul

• 14 Januari 2009 - 22:32

Riet _wim:

Heel fijn dat jullie zo
    genieten Leuk om jullie reis verslagen te lezen.
    Doe iedereen de groeten van ons.