Luie zweet eruit op Pierre du Cou-Cou - Reisverslag uit Châteauneuf-sur-Isère, Frankrijk van Jan en Gerrie Middelkoop - WaarBenJij.nu Luie zweet eruit op Pierre du Cou-Cou - Reisverslag uit Châteauneuf-sur-Isère, Frankrijk van Jan en Gerrie Middelkoop - WaarBenJij.nu

Luie zweet eruit op Pierre du Cou-Cou

Blijf op de hoogte en volg Jan en Gerrie

10 September 2012 | Frankrijk, Châteauneuf-sur-Isère

6 september
De dag beging zomers warm, ontbijt in het zonnetje! Het eerste deel van de dag wordt vervolgens besteed aan boodschappen doen en luieren in de zon. Om 15.00 uur melden wij ons bij de receptie op de camping om mee te gaan met een wandeling die door de Engels sprekende eigenaresse van de camping wordt verzorgd. We rijden naar Bagnols-en-Foret en parkeren daar de auto bij het kerkhof. Onder leiding van onze ‘allo-allo’ Engels sprekende gids beginnen wij met 8 mede wandelaars aan een rondwandeling van 4,8 kilometer naar en over de Pierre du Cou-Cou. Dit gesteente ligt op een hoogte van 460 meter en om die hoogte te bereiken moeten we zoveel klimmen en dalen dat we daar in totaal 2,5 uur voor nodig hebben. Voor sommige van onze naaste familieleden zou dit een fluitje van een cent zijn, maar van déze vakantiegangers vraagt het een aardige inspanning waarbij het luie zweet er bij temperaturen van 30 graden graag uit wil! Wij hebben onderweg echt een ‘Snelle Jelle’ nodig en die gaat erin als koek! Ook het flesje water dat we hebben meegenomen wordt gretig leeg gelurkt! Als wij om 18.30 uur moe en voldaan weer op de camping arriveren voelt het als een beloning dat broer/zwager Cor en schoonzus Els al met de wijn en het Franse stokbrood op ons zitten te wachten! Ook de avondmaaltijd wordt door hun verzorgd en van ons wordt dus niet meer gevraagd dan ‘klep open en schuiven’!

7 september
Rustige start van de dag, te beginnen met een ochtendje lekker lezen. Om 12.00 uur vertrekken we naar St. Aygulf voor een paar uurtjes strand. Cor en Els weten een 3-Z-strandje waar we makkelijk kunnen parkeren en ons binnen 5 minuten kunnen installeren. Eerste Z is van Zon: die schijnt volop, temperatuur 30 graden dus strand is de juiste keus vandaag. Tweede Z is van Zee: op 30 grote stappen vanaf onze strandstoel kunnen we zo het water inlopen. Geen scherpe stenen, geen glibberige keien, dus perfecte plaats wat ons betreft! Derde Z is van zand: voelt niet lekker tussen natte tenen maar dat nemen we op de koop toe! We genieten een paar uur van alles wat dit strand te bieden heeft en als we weer vertrekken staat de auto in de schaduw dus ook dat kan niet beter! Vandaag is het onze beurt om te koken, de skottelbraai komt weer goed van pas! Wie kookt hoeft niet af te wassen, dus daar komen wij vanavond mooi vanaf! Na de koffie is het tijd voor een wijntje en spelen we een spelletje skip-bo. De mannen laten zien dat zij dit spel goed onder de knie hebben, dus na twee spelletjes houden de vrouwen het voor gezien. Nog een stukje lezen op ons plekje onder de luifel voordat ver na middernacht ons lampje uit gaat.

8 september
Om 09.00 uur zijn we al onderweg voor de ‘weekendboodschappen’ en nog een laatste ritje in de omgeving waarbij we nog een mooi laatste plaatje maken van de Roquebrune. Verder staat vandaag in het teken van opruimen omdat we morgen gaan vertrekken om alvast weer wat meer noordwaarts te rijden. De luifel eraf, de losse spullen schoonmaken en opruimen….. genoeg campingburen die dan graag een praatje komen maken en tips voor onderweg hebben. Dus zelfs dit klusje is geen straf!

9 september
Om 09.00 uur nemen we afscheid van Cor en Els waar we een week lang heel gezellig mee hebben opgetrokken. We worden door hen en de campingburen uitgezwaaid en dan vertrekken we richting Valence waar we op de camping zullen gaan staan waar we ook op de heenweg twee dagen gebivakkeerd hebben. We kennen dus ons doel voor vandaag: 315 kilometer rijden. Als we om 13.00 uur camping Le Soleil Fruité in Chateauneuf sur d’Isère oprijden is het 28 graden, mooie temperatuur om snel een mooi plekje te kiezen en de rest van de dag van de zon te genieten! Ook als je een dag ‘niks’ doet vliegt de tijd, dus het wordt vanzelf weer avond en als wij rond middernacht ons bedje opzoeken is het nog steeds heel warm!

10 september
We starten de dag om 08.30 uur zonder concrete plannen. Na ontbijt en koffie vertrekken we toch maar om een ritje je maken door een stukje van het gebied Drome en ook meteen een klein stukje Ardèche mee te nemen. We rijden via Pont-d’isère omhoog via de N7 en gaan bij de afslag Gervan een zeer steile bergweg op met stijgingspercentages van 16%. We volgende de Route du Belvédère waarbij we prachtige uitzichten hebben over de streek. Via Satillieu, Lalouvesc, Tournon-sur Rhone rijden we na 2,5 uur weer richting Valence. Een rit van 125 kilometer vandaag die meer dan de moeite waard was. Op de terugweg doen we de boodschappen voor het avondeten en genieten de rest van de middag van een heerlijk zonnetje met wat wind erbij waardoor het aangenaam vertoeven is. Nog 3 dagen vakantie, dus morgen alvast weer een stukje verder noordwaarts!

• 10 September 2012 - 21:08

C&A:

Wat hebben jullie weer veel mooie dingen gezien! Nog maar 3 dagen, maar geniet nog maar met volle teugen, zodat het minstens een week lijkt!
    Goede reis terug en neem een beetje mooi weer mee !!

• 10 September 2012 - 21:08

C&A:

Goede reis terug en neem een beetje mooi weer mee !!

• 10 September 2012 - 22:46

Olga:

Hallo vakantiegangers,
    Wat is het toch elke keer een feest om de vakantieverhalen te lezen. Ik blijf er bij dat je ze toch moet gaan bundelen. Wat dacht je van een uitgave als dwarsliggertje.

Tip: als je nog in een supermarche komt moet je even kijken of ze het middel K2r (K2R??) hebben. Is een spuitbus dat een geweldige vlakkenoplosser is. Perzik, olie/vet en bloed gaan er dan moeiteloos uit in de was.. Als het met dit middel niet verdwijnt is er nog een optie, de vlek eruit knippen.

Ik hoop dat je dit nog leest voor je weer op de HT arriveert.

Lieve Gerrie en Jan, geniet van de laatste dagen en de zon, want die laat ons de komende dagen in de steek.

Lieve groeten Olga

• 11 September 2012 - 09:15

Sylvia En Fred Heistek:

Het blijft leuk jullie vakantieverhalen te lezen en zo te kunnen meegenieten van alle belevenissen.
    Geniet nog lekker van de komende mooie dagen. Hier gaat langzaamaan de herfst z'n intrede doen, maar de temperatuur is nog steeds aangenaam.
    Een vlotte en goede thuisreis gewenst en tot ziens.