Plezier voor Vier in Trier - Reisverslag uit Trier, Duitsland van Jan en Gerrie Middelkoop - WaarBenJij.nu Plezier voor Vier in Trier - Reisverslag uit Trier, Duitsland van Jan en Gerrie Middelkoop - WaarBenJij.nu

Door: Gerrie Middelkoop

Blijf op de hoogte en volg Jan en Gerrie

22 April 2010 | Duitsland, Trier

Weekendje Trier 17 tot 19 april 2010
Door de aswolk in IJsland valt ons vijfdaagse uitstapje naar Istanbul ‘in het water’. We krijgen het dringende advies van de luchtvaartmaatschappij om onze reis te annuleren. Gelukkig zijn we verzekerd en een alternatief is snel gevonden.
We vertrekken op zaterdagmorgen 17 april om 09.00 uur vanuit Nieuwegein, samen met Cees en Ellij naar Trier, waar we het Golden Tulip hotel geboekt hebben voor een weekend plezier voor vier! Cees chauffeert dus wij hoeven alleen maar de conversatie te verzorgen en te genieten van wat komen gaat!
We arriveren om 13.30 uur op de plaats van bestemming en nadat we hebben ingecheckt en de koffers op onze kamers hebben gebracht vertrekken we op wandelschoenen richting centrum, zo’n 2.5 kilometer lopen vanaf het hotel. Het is zaterdagmiddag en dus zaterdagmiddag-druk en gezellig doordat er een lekker zonnetje schijnt is het zelfs aangenaam om op een terrasje van een glaasje Duitse witte wijn te genieten! We kopen kraamcadeautje in een mooie kinderkleding- en speelgoedwinkel en genieten van de prachtige oude panden die in het oude centrum van de stad staan. Zo slenteren we 3½ uur rond waarna we het tijd vinden om een uurtje met de voetjes omhoog op de hotelkamer uit te rusten. Om 18.45 uur wandelen we opnieuw naar het centrum op zoek naar een restaurant voor het avondeten. Niet culinair, wel een eenvoudige Duitse maaltijd, maagvullend en binnen 5 minuten opgediend….. dat noemen ze dus een snelle hap! Spijsverterend lopen we binnen een uur weer door de straten van Trier, op zoek naar een café of bar waar sfeer en muziek te vinden is. Nou, dat kunnen we vergeten want er is nergens muziek of een vrolijke noot te horen. Dus wandelen we terug naar het hotel waar we om 21.30 uur nog een glaasje wijn drinken op de kamer bij Cees en Ellij en daarna tot bedtijd lekker gaan lezen.
De airco in het hotel werkt helaas niet, maar gelukkig koelt het ’s nachts nog af tot 5 graden en is slapen met het raam open, ondanks de vele geluiden van de straat, de oplossing om toch koel te kunnen slapen!
Zondagmorgen beginnen we de dag met een ontbijt in het hotel om 09.00 uur. Om 10.00 uur hebben we de wandelschoenen aan en zijn we op weg om een wijnroute wandeling te maken. We wandelen langs het Amphitheater over paden die ons omhoog voeren tussen de wijngaarden door, naar de Petrisberg. Drie van de vier wandelaars klimmen schijnbaar moeiteloos omhoog, nr. 4 heeft er zichtbaar en hoorbaar meer moeite mee, maar de beloning is gelukkig voor ons allemaal gelijk: vanaf dat punt hebben we een prachtig uitzicht over Trier! We nemen het genietend in ons op en dalen daarna weer af naar beneden, waarna we onze weg vervolgen richting centrum, doorlopend naar de Moezel op zoek naar een terrasje aan de rivier. We vinden wat we zoeken en genieten dan in een heerlijk middagzonnetje van koffie en een eenvoudige lunch. Daarna lopen we terug naar het hotel en als we daar aankomen blijken we vandaag een afstand van 12,7 kilometer te hebben gelopen. Het is dan gelukkig pas 14.15 uur dus het programma voor vandaag is nog niet ten einde! Na een opfrismomentje op de hotelkamer vertrekken we met de auto voor een ritje langs de Moezel. De temperatuur is opgelopen tot 20 graden dus het is echt geen straf om op een gezellig terras een glaasje witte wijn en/of een biertje te nuttigen! Terug bij het hotel mogen we van onszelf een uurtje lezen en om 19.30 uur vertrekken we opnieuw wandelend richting centrum waar we in een gezellig restaurant een heerlijk gerecht uitkiezen waar we uitgebreid van genieten. Terug ook weer wandelend, nog steeds prima temperaturen en om 22.00 uur net fris genoeg om onze jas weer aan te trekken. Vandaag mag een echte Superdag genoemd worden!
Maandagmorgen start onze dag met opnieuw een ontbijt in het hotel. Daarna checken we uit en vertrekken we terug richting Holland. De reis gaat dit keer via Venlo omdat we in Horst het in Trier gekochte kraamcadeautje gaan afleveren voor de baby van Marcel en Marjon die we daar meteen mogen bewonderen. Jan laat daar zijn kunsten als ‘babyfluisteraar’ zien door een verdrietige Liene op heel relaxte wijze rustig te laten worden. Grote broer van Liene, Wout, laat ons zijn kunsten als breakdanser zien en bewijst dat hij al aardig met een telraam overweg kan. Opa Cees en oma Ellij zijn er maar wat trots op! Na koffie en beschuit met muisjes vervolgen wij onze weg om na dit heerlijke weekend om 17.00 uur weer thuis te arriveren.
Trier was leuk! Texel wordt het volgende uitstapje en Istanbul komt volgend voorjaar aan de beurt!

• 22 April 2010 - 16:23

C&A:

Zo te lezen was het een prima weekend. Volgend jaar Istanboel want wat in het vat zit.............
    Groetjes

• 22 April 2010 - 19:12

Wim Je Zwager:

Mooi verslag, blij voor jullie dat het toch een leuke vacantie is geweest.Ik begin wel oud te worden,jij denk laat ik maar 3keer het verslag sturen. kusjes wim

• 23 April 2010 - 06:48

Sonja:

Trier is iets minder ver dan Istanboel, maar niet minder leuk als ik je verslag lees Gerrie. Leuk!

• 24 April 2010 - 18:16

Arjette:

Leuk om weer een verslag van jullie te lezen. Ik word iets oud, heb het verslag 2x gekregen ;-)!
    Op naar jullie volgende reis en verslag.
    groetjes, MALS

• 25 April 2010 - 08:43

Sylvia Heistek:

Leuk weer eens iets te vernemen van jullie. Tja, dat is wel even anders dan naar Istanbul. Maar ook Trier e.o. is prachtig.
    Wat wordt de volgende reis?

• 29 April 2010 - 11:53

Frans Walraven:

leuk om te zien dat het goed met jullie gaat